FOCUS GROUP 10

ΗΜΕΡΟΜΗΝΙΑ: 23/11/2023
ΩΡΑ: 10:00 – 12:00
FOCUS GROUP: Ο ρόλος της Κοινωνίας των Πολιτών, των ΟΤΑ αλλά και των Συμβατικών Επιχειρήσεων στην Ανάπτυξη της Κοινωνικής Οικονομίας-Συνεργατικότητα.
ΑΙΘΟΥΣΑ: Κέντρο Ενίσχυσης Επιχειρηματικότητας του Δήμου Αιγάλεω, Θηβών 314 & Θεσσαλονίκης, Αιγάλεω
Συντονιστής: Βλάχος Μάρκος

FOCUS GROUP 11

ΗΜΕΡΟΜΗΝΙΑ: 27/11/2023
ΩΡΑ: 10:00 – 12:00
FOCUS GROUP: Ο ρόλος της Κοινωνίας των Πολιτών, των ΟΤΑ αλλά και των Συμβατικών Επιχειρήσεων στην Ανάπτυξη της Κοινωνικής Οικονομίας-Συνεργατικότητα.
ΑΙΘΟΥΣΑ: Κέντρο Ενίσχυσης Επιχειρηματικότητας του Δήμου Αιγάλεω, Θηβών 314 & Θεσσαλονίκης, Αιγάλεω
Συντονιστής: Βλάχος Μάρκος

FOCUS GROUP 10

Οι ερωτήσεις που τέθηκαν στο 10 ο focus group ήταν οι εξής:

1.      Γνωρίζετε τι είναι το επιχειρηματικό δίκτυο;
2.      Γνωρίζετε τι είναι το cluster;
3.      Ποια κατά την άποψή σας είναι η διαφορά μεταξύ συνεργασίας και συνεργατικότητας επιχειρήσεων;
4.      Γνωρίζετε σχήματα συνεργασίας επιχειρήσεων;
5.      Θα μπορούσατε να συμμετέχετε σε σχήματα συνεργασίας επιχειρήσεων ή σε συστάδες (clusters);

Αποτυπώνοντας τις απόψεις και ιδέες των συμμετεχόντων μπορούμε να εντοπίσουμε τα ακόλουθα:

1. Οι εκπρόσωποι των Κοιν. Σεπ. γνωρίζουν την έννοια της συνεργασίας επιχειρήσεων αλλά και τους τρόπους της μεταξύ τους συνεργασίας.
2. Οι εκπρόσωποι των Κοιν. Σεπ. γνωρίζουν τα clusters και γνωρίζουν και σχηματισμούς cluster.
3. Όλοι οι συμμετέχοντες κατανοούν τις διαφορές μεταξύ clusters και συνεργασίας επιχειρήσεων.
4. Οι συμμετέχοντες δεν γνώριζαν όλα τα σχήματα συνεργασιών μεταξύ επιχειρήσεων.
5. Οι φορείς ΚΑΛΟ είναι θετικοί σε συνεργασίες.
6. Οι φορείς ΚΑΛΟ που συμμετείχαν στο focus δεν επιχείρησαν ποτέ να συμμετέχουν σε κάποια μορφή συνεργασίας επιχειρήσεων.
7. Κάποιοι φορείς ΚΑΛΟ θεωρούν ότι δεν διαθέτουν ούτε την τεχνογνωσία ούτε το μέγεθος για τη συμμετοχή σε ένα δίκτυο.
8. Οι φορείς ΚΑΛΟ αντιμετωπίζουν τη συνεργασία ως ενέργεια που θα βοηθήσει την ανάπτυξή τους

FOCUS GROUP 11

Οι ερωτήσεις που τέθηκαν στο 11ο focus group ήταν οι εξής:

1. Αν είχατε την ευκαιρία συνεργασίας με δίκτυο επιχειρήσεων ή cluster ποια θα ήταν η στρατηγική στόχευση αυτής της συνεργασίας;
2. Για ποιο λόγο η συνεργασία δεν αποτελεί για εσάς στρατηγική στόχευση;
3. Ποιο κατά την άποψή σας είναι το σημαντικότερο πρόβλημα που θα εμπόδιζε τη συμμετοχή σας σε ένα δίκτυο ή ένα cluster;
4. Αν σας γινόταν πρόταση συμμετοχής σε ένα δίκτυο επιχειρήσεων ή ένα cluster ποιο θεωρείτε ότι είναι το κυριότερο ατού της συμμετοχής σας;
5. Αν συμμετείχατε σε σχήματα συνεργασίας επιχειρήσεων ή σε συστάδες (clusters) ποια στοιχεία θα έπρεπε να αποτελούν αντικείμενο συνεργασίας;

Αποτυπώνοντας τις απόψεις και ιδέες των συμμετεχόντων μπορούμε να εντοπίσουμε τα ακόλουθα:

1. Οι Κοιν. Σεπ. δεν έχουν στην πλειοψηφία τους στρατηγική στόχευση τη δικτύωση.
2. Οι λόγοι που Κοιν. Σεπ. αλλά και επιχειρήσεις δεν έχουν ως στρατηγική στόχευση τη δικτύωση είναι η δομή των επιχειρήσεων, η κουλτούρας, η έλλειψη εξειδικευμένου προσωπικού, οι ιδιομορφίες πολλών κλάδων, τα ολιγοπώλια, η απουσία ρευστότητας και η μικρή εσωτερική αγορά αλλά και η συνεχιζόμενη οικονομική.
3. Τα ατού συμμετοχής των επιχειρήσεων που συμμετέχουν στο focus σε δίκτυο είναι ο σχεδιασμός νέων προϊόντων, η παραγωγική ευελιξία, η τεχνογνωσία και η ισχυρή δέσμευση.
4. Τα στοιχεία δικτύωσης που θα επιθυμούσαν είναι η κοινή προμήθεια α και β υλών γιατί επιτυγχάνεται έκπτωση στις τιμές αγοράς, η βελτίωση του επιπέδου τεχνολογίας και κατάρτισης δηλαδή ο κοινός σχεδιασμός προϊόντων, η βελτίωση των υπηρεσιών υποστήριξης τεχνολογικών εφαρμογών και κατάρτισης, η βελτιστοποίηση των ενεργειών marketing καθώς και η βελτίωση της αλυσίδας διανομής.